Energetski svetovalni servis

9. okt. 2013

Zaradi števila ogledov in večjih razdalj smo hostel zapustili pol ure prej. Odpeljali smo se v Kinghornloch na ogled energijsko neodvisnega objekta. Luise Andree in prostovoljec John Convery sta nam prestavila gradnjo in delovanje objekta, ki so ga začeli graditi leta 2004. Zgrajen je iz naravnih in odpadnih materialov ter je popolnoma samozadosten, neodvisen od javnih energetskih virov.

Ob pol enih nas sprejmejo v Škotskem parlamentu. David Fairhurst nam je predstavil gradnjo in delovanje stavbe, ki je arhitekturno zelo zanimiva, tudi zaradi vključitve novega objekta med starejše stavbe. Sledijo porabi energije v stavbi, to pa je tudi vse.

Amy Stewart nam je ob 16.00 predstavila delovanje Gozdarskega inštituta, njihove naloge in poslanstvo.

Naše delo

Nacionalni pojekti

Mednarodni projekti

Arhiv

Skupina desetih udeležencev mednarodne izmenjave odraslih po programu Leonardo da Vinci je svoj projekt začela z izobraževanjem v Postojni. Jezikovno-kulturno-pripravljalni tečaj je potekal v jezikovni šoli Athena, in sicer 6. in 7. septembra ter 13. in14. septembra. Vodila ga je prof. Flora Otoničar. Program je bil zelo kakovosten in zahteven. Obnovili smo slovnico, pridobili potrebne podatke o Škotski, njihovi zgodovini in kulturi. Svoje znanje in sposobnosti nastopanja smo prikazali z nastopom pred skupino. Znanje angleškega jezika smo utrdili, saj na tečaju ni bila dovoljena uporaba slovenščine. Vsak od udeležencev je dobil zadolžitev, ki jo je izvajal v času obiska na Škotskem. Po uspešno izvedenem tečaju smo prejeli certifikat o opravljenem 4-dnevnem tečaju.

7. okt. 2013

Zbrali smo se na letališču Jožeta Pučnika na Brniku, opremljeni s prtljago in v pričakovanju zanimivega druženja. Po prejetju letalskih kart smo se čekirali, popili zadnjo kavico v Sloveniji in naredili skupinsko sliko. Po opravljeni carinski kontroli, ki je posameznikom vzela kakšen šampon, smo ob 11.00 vzleteli proti Londonu. Med letom smo prestavili uro za eno uro nazaj, saj smo menjali časovni pas. Po dveurnem letu smo pristali na letališču Stansted. Štiriurni postanek do naslednjega leta smo zapolnili s prigrizkom in osvežilno pijačo. Nadaljevali smo z enournim poletom proti Edinburgu. Na letališču so nas pričakali gostitelji Colin Norton s soprogo Margareth in Libby Urquhart. Prtljago smo naložili v minibus in osebni avto ter se odpeljali v novi začasni dom. Med potjo smo se ustavili v mestu Stirling, kjer smo si od zunaj ogledali grad in panoramo mesta. Panoramska cesta nas je pripeljala v kraj Comrie. Namestili smo se v hostlu, kjer smo imeli kar nekaj težav z izbiro sobe; bilo jih je namreč veliko in v različnih nadstropjih. Po večerji v hotelu Comrie smo opravili obnovo dneva in preverili, kaj nas čaka naslednji dan.

Udeleženci: Carmen Hladnik Prosenc, Bojan Žnidaršič, Barbara Primc, Matjaž Valenčič, Cveto Fendre, Borut Zorko, Miran Jernejčič, Aleš Rom, Igor Gabrenja inValentin Odar.

Na povratku proti našemu začasnemu domu v Comriu smo se ustavili v mestu Dubline in se oskrbeli s hrano in pijačo za naslednje dni. Po večerji v hotelu Comrie smo se v hostlu srečali s predstavniki lokalne skupnosti. V dveurnem druženju smo slišali predstavitve SLO in Škotske, opis trenutnega stanja na področju energetike in izmenjali poglede na URE in OVE.

Kakor vsak večer smo izvedli evalvacijo. Noči so se začele krajšati.

12. okt. 2013

Zadnji dan našega bivanja na Škotskem smo začeli z ogledom njihove največje turistične znamenitosti po številu obiska, Loch Lomonda. Po ogledu info centra smo si v narodnem parku ogledali hidroelektrarno moči 2 MW. Na krožni vožnji Balloch–Inverbeg –Glen Douglas–Tarbet–Luss(malica)–Balloch–Aber Foyle–Loch Ard–Aber Foyle–Balloch smo si ogledali naravne in kulturne znamenitosti dela narodnega parka Loch Lomond.

Po povratku v kamp smo se odpravili po nakupih sestavin za pripravo SLO večerje. S skupnimi močmi smo pripravili tradicionalno večerjo, ob kateri smo se zelo zabavali in izmenjali izkušnje in informacije.

Ob zaključku dneva so sledile zahvale in izmenjava spominskih daril in priznanj ob zaključku projekta.

8. okt. 2013

Zajtrke smo si pripravljali sami. Glavno vlogo je prevzel Matjaž. Ob 8.30 se je začel strokovni del projekta, ko nas je Collin z minibusom odpeljal na Univerzo Edinburg, oddelek za agrokulturo. Predstavili so nam delovanje Collega, ogledali smo si študijski razstlinjak ter se srečali s profesorji in študenti (Ana Kapuvari, Jenna Stuart, Alisson Morisson in Matthew Iowe), ki bodo konec novembra obiskali Slovenijo.

Pot smo nadaljevali na SAC Institut, inštitut obnovljivih virov energije. Ob 11.00 sta nam Kate Hutchinson in Kate Fitzpatrick predstavili tehnologijo izdelave projektov. Naročniki projektov so največkrat kmetje in zasebna podjetja.

Poleg inštituta je vrtnarija Pentland biomass, kjer nam je Kevin predstavil ogrevanje rastlinjakov z lesno biomaso - sekanci. V kotlovnici je inštaliran kotel z močjo 2 MW.

Vrnili smo se v središče Edinburga, kjer smo si pod vodstvom Gregorya Kenicerja ogledali botanični vrt (Royal Botanic Garden Edinburgh). Sestavljen je iz toplih in hladnih rastlinjakov ter parka. Mi smo si ogledali samo rastlinjake, katerih tip je odvisen od vrste rastlin, ki jih vzgajajo.

Zapisal: Valentin Odar

11. okt. 2013

Po jutranjih opravilih smo se z minibusom odpravili proti mestu Ayr. Sprejeli so nas na univerzi SRUC, Riverside Center Ayr. Novozgrajeni objekt univerze na obrežju reke se lepo vključuje v okolico. Gradnjo objekta z okolico, način ogrevanja in delovanje so nam predstavili Mrlain Hair, Gary Tienery in William McCallum. Objekt ima vgrajeno talno ogrevanje, hlajenje in prezračevanje ter pametno regulacijo vseh sistemov. Zanimivo je, da so ob 15 cm toplotne izolacije zunanjih sten vgradili okna z dvojno zasteklitvijo in ne trojno. Vzrok –  velikost investicije. V drugem delu dneva sta predavala Matthew in Andrea Fox o termoviziji in krajinski arhitekturi.

Sledil je ogled muzeja največjega škotskega poeta Roberta Burnsa.

Po povratku v kamp smo pripravili večerjo, sledil je škotski večer v pubu. Učili smo se plesati škotske plese, ki so v glavnem skupinski. Zaradi njihovih predpisov, ki jih strogo upoštevajo, smo morali zapustiti pub ob enih. Druženje smo po SLO notah nadaljevali v kampu.

Pot smo nadaljevali do novo zgrajenega in zelo obiskanega centra za gorsko kolesarjenje. Ponudba dejavnosti je zelo pestra. Center je v lasti Gozdarskega inštituta, je arhitekturno zanimiv in energijsko učinkovit. Konstrukcija glavne stavbe je lesena.

V kraju Neilston je Pauline Gallagher predstavila projekt štirih vetrnih elektrarn, ki ga je izvedla lokalna skupnost.

Ob sedmih zvečer smo prispeli v naš drugi začasni dom v kampu Balloch ob jezeru Loch Lomond. Namestili smo se v mobilnih hišicah. Vsak objekt sestavlja dnevni prostor s kuhinjsko nišo, štiri spalnice za dve osebi in dve kopalnici. Po namestitvi je Libby pripravila večerjo, pred spanjem smo opravili evalvacijo.

10. okt. 2013

Po zadnjem zajtrku v hostlu smo obremenili minibus z vso našo prtljago in se odpravili v naš naslednji začasni dom, kamp Balloch. Ob pol enajstih smo prispeli v, po njihovih merilih, prvo delujočo pasivno hišo na Škotskem. Predstavil jo je Matthew Fox, arhitekt stavbe z okolico. Zgrajena je v strmini na koncu doline. Skupaj ima 300 m2 stanovanjske površine, v njej živita le dve osebi. Ima zelo zanimive arhitekturne rešitve in detajle izvedbe.  Leseni del konstrukcije in stavbno pohištvo so izdelali v Avstriji. Imeli so velike težave pri transportu elementov. Poleg stavbe je arhitekturno rešena tudi okolica objekta s pomožnim objektom. Cena stavbe naj bi bila 1,5 mio £ in na leto porabi 9 MWh energije za delovanje.

13. okt. 2013

Zaradi zelo zgodnjega odhoda letala iz Edinburga smo vstali ob 3.50. Po prihodu na letališče smo ugotovili, da ima letalo tolikšno zamudo – 3,5 ure, da je bila ogrožena povezava z letom za LJ. Povezali smo se z osebjem letala na letu Edinburg–Standsted, ki so nam po čekiranju omogočili hiter kontrolni pregled. Celotni manever na letališču Standsted je potekal zelo napeto, na minute, vendar se je na koncu vse srečno izteklo.

V Ljubljani smo pristali točno po programu, spili poslovilno pijačo in se razkropili po Sloveniji.